Zwangerschapsyoga vanaf 12 weken

logo-yoga-altenaGefeliciteerd met je zwangerschap! Behalve je buik groeien er ook vragen: hoe kom ik fit de zwangerschap door? Hoe kan ik mij zo goed mogelijk voorbereiden op de bevalling?

Zwangerschapsyoga laat door oefeningen de beweging en de adem samenvallen. Op deze manier leer je ontspannen en krijg je zelfvertrouwen en kracht. Deze ontspanning tijdens de lessen pas je ook toe tijdens de zwangerschap en bevalling. Door het samenvallen van de beweging en de adem leer je de adem te richten wat je ook gebruikt voor het opvangen van ontsluitings- en persweeën.

Zwangerschapsyoga maakt ook je lichaam soepel en sterk met oefeningen gericht op de thema’s ontspanning, concentratie en kracht. Elke vierde/vijfde les is een partnerles. Om jou te ondersteunen tijdens de zwangerschap en bevalling leert je partner praktische handgrepen en massagetechnieken. Hierdoor heeft hij een taak bij de bevalling. Ook komen baarhoudingen en kraambedles aan bod.

De oefeningen en ademtechnieken leiden tot het ervaren van overgave, vertrouwen en kracht. Zo is zwangerschapsyoga een volledige voorbereiding op de bevalling met aandacht voor de zwangerschap.

De ervaring leert hoe eerder je de lessen volgt, hoe makkelijker je de oefeningen kunt toepassen. Daarom is het advies te starten bij 12 weken zwangerschap en te blijven tot de bevalling. Later starten is mogelijk.

Locatie: De Hoogt (eerste deur links) Hoefpad 2 – 4288 JJ – Uitwijk – 0183-441692

Lestijd: Zaterdag van 10.00 tot 11.30.

Starten: Is mogelijk vanaf de 12e zwangerschapsweek, later instromen is mogelijk.

Partnerles: Elke vierde, en soms vijfde, les.

Benodigdheden: Yogamat en badlaken, soepele kleding, vest en sokken.

Vervolg: Nazwangerschapsyoga en babymassage mogelijk.

Contact: Karina Boevé 0183-448124 / 0648762015 yoga-altena@xs4all.nl www.yoga-altena.nl